11 september 2013

Video - Mijn Tuin in Zon en Regen


Hoi lieve allemaal,

Het was een geweldige zomer. Helaas is het bijna voorbij. Maar ook van de regen kan ik heerlijk genieten. Ik vind het geluid geweldig en het brengt zo'n gezellige sfeer. De overkapte veranda maakt ook wel dat de regen zelfs te genieten is in de tuin. 



Wij hebben zo genoten van onze tuin deze zomer, dat wil ik graag met je delen. Dus bij deze, welkom in mijn tuin (nou ja... op video dan, hihi :-)

VIDEO

Onze tuin is aangelegd door Hovenier Ron van der Meer. Zeer kundig en professioneel. We zijn er echt heel tevreden over. Hij deed de schuttingen, de tegels, het grind en de mooie vlonder. Zelfs met de overkapping heeft hij geweldige assistentie verleend. Onze vlonder is van Hillhout en is van hun composiet serie. Wij hebben daar aanvankelijk wel problemen mee gehad omdat het toen een nog vrij nieuw product was dat toch teveel krom trok. Met Hillhout waren we toen niet zo blij, maar de hovenier heeft het gelukkig wel goed kunnen oplossen. 


En daar zijn ze dan eindelijk! Mijn rotan make-over stoelen. Hoe ze er eerst uitzagen kun je hier zien:

Ik heb op mijn veranda een schouw staan. Daarmee heb ik mijn buitenruimte gespiegeld aan mijn interieur, daar heb ik zo'n zelfde schouw staan. Ik hoop binnenkort gelbranders te kopen, dan kunnen we er ook nog een gezellig vuurtje branden. 



Ik heb niet zulke groene vingers, maar ben meer van de woonaccessoires. Die zie je dan ook veelvuldig terug in mijn tuin. In de tussentijd leer ik steeds beter om te gaan met alles wat groeit en bloeit. 


Stormlampen met lampolie werken heel sfeervol in de tuin. Heerlijk tijdens de lange zomeravonden met vrienden in de tuin. Maar ook in de herfst en de winter brengen ze veel sfeer.


Veel kussens in zachte kleuren creëren aantrekkelijke zitplekjes. Jammer dat je ze met slecht weer niet kunt laten liggen. 


Ik plaats van alles buiten wat er eigenlijk niet voor geschikt is. Ach... na de winter zien we wel wat het overleeft heeft. In de tussentijd geniet ik van het uitzicht :-)
Mijn schutting is geverfd met  tuindecoratiebeits van Hermadix. Het zit er nu al 3 jaar op en ik ben er super tevreden over. Ik maakte een mengkleur van Slate en Dover Wit, omdat ik Pebble net iets te licht vond. (klik hier voor de kleurstalen)


Mijn favoriete kleurtjes: lichtroze en zachtmint. 


Kleine plekjes roest geven nog meer karakter aan accessoires. Teveel vind ik niet zo mooi, dus deze lantaarn gaat binnenkort naar een beschermder plekje.


Leuk om mijn tuin een beetje met jou te hebben kunnen delen. 
Ik hoop je weer geïnspireerd te hebben.
Als dat zo is, dan hoor ik heel graag van jou.

Hartelijke groetjes,
Karin Joan


volg mij met bloglovin

11 opmerkingen:

Aartje zei

Wat een heerlijke tuin hebben jullie ervan gemaakt.
Groeten, Aartje

liesje zei

Wat een wondermooie tuin hebben jullie !!! en wat heb ik genoten van die mooie video en de leuke muziek.
Lieve groet Carine

Mirjam zei

GEWELDIG Karin, mooi filmpje en een prachtige tuin. Groetjes Mirjam

Judith zei

Jullie tuin straalt een rustige, gezellige en chique sfeer uit. PRACHTIG!

Marion zei

Hallo Karin Joan, wat een romantische en sfeervolle tuin! En een mooi filmpje ervan.

De veranda vind ik geweldig, daar zullen jullie vast vele heerlijke avondjes doorbrengen. Geniet ervan!!

Groetjes, Marion

francis zei

* * * heel mooi * * *

♥Sanne zei

Het is prachtig. Eigenlijk een verlegging van je woonkamer. Inderdaad jammer dat je die dekens niet buiten kunt laten liggen. Maar die overkapping zit toch ook wel bij je buren of bedriegen mijn ogen me :p
Ik ben heel benieuwd hoe het er straks in de winter allemaal uitziet

liefs Sanne

Karin Joan zei

Bedankt voor alle leuke reacties!
Sanne, klopt, we hebben de buren ook mogen inspireren :-)
Wie weet maak ik nog een winter filmpje.

Yolanda zei

Hoi Karin Joan, tijdje niet geblogd en zie dat ik een hoop moois bij je gemist heb. Wat weet jij de sfeer goed op de plaat vast te leggen zeg!! Wat een oase van rust en schoonheid. In zo'n tuin wil ik ook wel ieder morgen van een lekker kopje thee en cracker genieten. Wat heb jij die stoelen mooi opgeknapt. Als de vorige eigenaar dit ziet krijgt hij/zij spijt dat hij/zij ze verkocht heeft hihi. Ik heb 25 jaar als Frontofficemanager bij een bekend verfmerk gewerkt, en een van mijn taken was de klant te adviseren over het hoe en wat als ze wilde gaan schilderen. Ik ben er al wel achter dat dat jou ook behoorlijk goed afgaat ;) Karin-Joan mijn complimenten voor de inrichting van je tuin en voor het prachtige filmpje met mooie passende achtergrond muziek. Tot blogs, groetjes Yolanda B)

Louisette zei

Hallo prachtige video van uw tuin en veranda
Ik wil jullie een fijn weekend wensen!!
Lieve groet,

Lia zei

Geweldige tuin heb je. En ook zo smaakvol ingericht allemaal.
Ik ben eigenlijk benieuwd op welke kant jou tuin ligt.
ik zou ook dolgraag een veranda hebben maar onze tuin ligt op het Noord-Oosten dus niet zo heel erg geschikt ben ik bang.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...