18 maart 2014

Dromen in bloei




Ik zei altijd: ik wil trouwen wanneer de roze bomen in bloei staan. En dat deed ik :-) ik trouwde op 20 april 2001. Maar dit jaar, al vroeg in maart vinden we de schoonheid van roze en witte bloesem overal!
Heb jij ook een lentebericht op jouw blog?
 Laat dan een linkje achter bij de reacties, dan plaats ik die ook onderin dit bericht!




Wat een verwennerij, wat een schoonheid. Tegelijk denk ik: als dat maar goed gaat! Wat zijn onze seizoenen toch verstoord. Het was meer herfst dan winter en ineens is het alweer lente! Terwijl het nog niet eens lente is… Maar! ik ben intussen wel zover dat ik er heerlijk van aan het genieten ben!


Ik gaf vorige week een zelmaakles aan mijn vrijdag-groep-6. Ze mochten een 3D schilderij maken van een lentetak met roze bloesem of groene blaadjes.  Een van mijn leerlingen was zo geïnspireerd geraakt, dat hij maandag met 4 geweldig mooie takjes vol kersenbloesem kwam aanzetten (is het trouwens wel een kers…?). Mijn eerste reactie was: ooh, wauw!!! wat mooooi!!! Mijn tweede reactie was: oh ooh! je hebt het toch niet geplukt he?! Maar natuurlijk had hij ze wel geplukt!! Tenminste… als je 3x zo hoog mogelijk springt naar een laaghangende tak en dan vervolgens niet alleen die ene waar je op doelde, maar ook 3 andere takken te pakken krijgt, en vervolgens met je hele gewicht eraan hangend ze dan vervolgens alle 4 van de boom afbreekt, ook al was dat niet helemaal de bedoeling… mag dat doorgaan voor plukken… :-)


 Natuurlijk heb ik hem opvoedend vermaand, dat hij dat nooit meer mag doen! Maar ja… nu hij toch die prachtige takjes voor mijn neus stond en mij er zo lief een aanbood… kon ik de verleiding niet weerstaan! Ik heb deze dus mee naar huis genomen en haar als prachtig fotomodelletje gebruikt. Was ze toch niet voor niets gescheiden van de moederboom! Ze staat parmantig in een eenvoudig vaasje in mijn woonkamer, heerlijk!


En ze verdient een mooie tekst: Droom groot, je zult erin groeien! Want stel je voor dat de boom na een lange winter (herfst ;-) niet meer zou kunnen geloven dat er uberhaupt nog leven in haar zat, dat ze ooit nog mooi zou kunnen worden, ooit nog zou kunnen bloeien, ooit nog vrucht zou kunnen voortbrengen…? Stel je voor dat ze het zou opgeven na een lange winter en het daarbij zou laten…? Stel je voor dat ze niet meer zou durven dromen…? Stel je eens voor…


Ze zou geen bloesempje voortbrengen en ze zou bij niemand zijn opgevallen… Ze zou niet tot het doel van haar bestaan komen.


Maar de kersenboom weet wie ze is en zelfs na een lange periode van nagenoeg niets, bloeit ze bij de eerste zonnestralen en toont in volle glorie haar bloesem. Zo prachtig, zo vol potentie, zo teer… Ze valt op, ze is begeerlijk, ze is schitterend! En… ze is nog niet klaar!



Ik denk dat we veel kunnen leren van deze kers: Droom groot, je zult erin groeien…
Waar droom jij van…? Leuk als je een reactie achter laat!


Tips van jullie:

La Blomst-Living zei



Ik geniet ook ten volle van de bloesems, Karin. Kijk maar op: http://lablomst-living.blogspot.nl/. In mijn voorlaatste post liet ik de Prunus zien, maar ik kon het niet laten om daarna nog een foto te plaatsen hiervan. Toch geweldig eigenlijk dat een jongetje uit je klas bloesemtakken voor je meebrengt?
Fijne dag! Liefs Linda

Geniet van alle schoonheid om je heen, zelfs temidden van de hectiek van iedere dag: er spruit nieuw leven uit!
Bijna LENTE!!! 

Heel veel liefs,
Hartelijke groetjes
en tot een volgend project,


Wil je toegang tot mijn GRATIS downloads?
 En wil je op de hoogte blijven van wat ik maak en deel? 
Schrijf je dan in voor mijn Nieuwsbrief!

Ja, ik meld me aan
Voornaam
E-mailadres*







         


6 opmerkingen:

♥Sanne zei

wat een mooie post kj... ik hou van de kleurtjes op je blog mooi mooi mooi... heb je dat nu ook in je woonkamer... (mijn stijl is wat stoerder aan het worden...)ik hou ook verschrikkelijk veel van roze bomen. maar trouwde in de tijd van de dennenbomen. Ik zie de roze bomen nu overal staan en geniet daar ontzettend van... ook de magnolia staat in bloei die is ook heel mooi. Bij al die roze bomen droom ik van een vredige liefdevolle paradijselijke tuin wereldomvattend waarin iedereen zo'n mooi plekje heeft en eeuwig leeft.

heel veel liefs sanne

Aartje zei

Echt genieten vind ik al die bloesem die ineens uit het niets lijkt het ontstaat. Prachtig, wij trouwden op 7 april onder een bloeiende magnoliaboom.
Groeten, Aartje

La Blomst-Living zei

Ik geniet ook ten volle van de bloesems, Karin. Kijk maar op: http://lablomst-living.blogspot.nl/. In mijn voorlaatste post liet ik de Prunus zien, maar ik kon het niet laten om daarna nog een foto te plaatsen hiervan. Toch geweldig eigenlijk dat een jongetje uit je klas bloesemtakken voor je meebrengt?
Fijne dag! Liefs Linda

kreamade zei

Wat een mooi bericht! Met prachtige foto's. Geniet van de lente om je heen! gr. Hennie

Atelier Annabel zei

Met de bloesems begint de lente pas echt vind ik. Het is ook weer genieten van de mooie foto's die je hiervan gemaakt hebt!
Groetjes Ann

Birscrea4fun zei

Hoi Karin, ik ben toeval op je blog terecht gekomen.
Ik heb veel inspiratie op gedaan en je blog zelf is prachtig.
Ga je volgen en hoop van je te leren.
Groetjes Birgit

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...