20 februari 2014

Dino Stencil Shirt! Sjabloon download.


Dinsdag heb ik Jeremy en zijn vriendje meegenomen naar de Living Dinosaurs tentoonstelling, hier in Rotterdam.
De Tyrannosaurusrex was de inspiratie voor deze dino! De meest geweldadige van alle dinosaursiers. Hoewel... als je die van mij ziet, dan is het toch een schatje?!


 Ik heb hem getekend met een groot oog, een lach en wat afgeronde tanden. Een stuk vriendelijker zo! Die mocht op Jeremy's nieuwe joggingbroek en oude poloshirt. 


Ik maakte van de tekening een sjabloon. Deze mag jij ook gebruiken! Er is een knip-versie en een Silhouette versie. Ik heb het sjabloon als gratis download op mijn downloadpagina voor jou geplaatst! Als je bent ingeschreven voor mijn nieuwsbrief, dan staat de link naar mijn downloadpagina in iedere nieuwsbrief.





Wil je toegang tot mijn GRATIS downloads?
 En wil je op de hoogte blijven van wat ik maak en deel? 
Schrijf je dan in voor mijn Nieuwsbrief!

Ja, ik meld me aan
Voornaam
E-mailadres*







         

Het werken met een sjabloon is vrij eenvoudig, maar het resultaat is geweldig!
Ik gebruikte textielverf en een sponsje. Ik begon met het afplakken van de naad van het kledingstuk met een stuk schilderstape.

jouw eerste sjabloon heeft geen tanden op de tekening. Dit was nog mijn prototype :-)

Knip alle delen van het sjabloon uit (of laat de Silhouette Cameo het werk doen!). Begin met het sjabloon waar de Dino helemaal op staat. Bespuit het sjabloon op de achterzijde met spuitlijm (te koop bij hobbyzaken of Action!) en plak deze op het shirt (of op de muur of op een tafel! waar je maar ook een Dino op wilt.)


Dep dan met het sponsje verf in de uitsparingen van je sjabloon tot je de gewenste dekking hebt. Ik koos ervoor om op de buik en de kin van de Dino dekkender te werken. Dat geeft een beetje schaduw-effect.  Het vlekkerige van het sponsje geeft textuur aan de huid van de Dino.

Verwijder dan dit eerste sjabloon (de spuitlijm is niet permanent). De Dino is nu al leuk! En hij wordt nog leuker!! Maar laat het nu even drogen (fohn of heatgun helpt hier goed bij)



Gebruik nu het tweede sjabloon om de rugplaten, ogen en tanden aan te brengen. Leg dit sjabloon over de Dino heen, zodat de tanden en rugplaten in lijn zijn met de Dino.

Gebruik nu een andere kleur om dit sjabloon mee in te verven. Het oog krijgt een witte dekkende kleur.
Verwijder dit sjabloon en laat ook deze verflaag even drogen. Vooral het oogwit!

Nu moet de Dino nog een pupil. Leg dit tweede sjabloon zo precies mogelijk weer op de Dino. Plaats het oogwit dat je hebt uitgeknipt in het oog. Het gat dat open blijft is voor de pupil. Die krijgt nu een kleur.

En klaar is jouw Dino!! Genieten maar! En dat deed Jeremy. Hij vindt zijn Dino shirt en broek te gek!

Door het juiste kleurgebruik passen het poloshirt en de joggingbroek nu ook veel beter bij elkaar. In het shirt zit nu een beetje antraciet en in de joggingbroek een beetje mintgroen.



Tip!: snijd het sjabloon uit vinyl of heattransfers en gebruik de positieven. Dan heb je geen verf nodig.


Heb jij of ken jij nog een (kleine) stoere jongen die ook zo'n coole Dinoprint verdient? Download dan snel het sjabloon op mijn downloadpagina.


Wil je toegang tot mijn GRATIS downloads?
 En wil je op de hoogte blijven van wat ik maak en deel? 
Schrijf je dan in voor mijn Nieuwsbrief!

Ja, ik meld me aan
Voornaam
E-mailadres*







         

Ik hoor heel graag wat je van dit project vindt! Laat je een berichtje achter?!
Alvast bedankt!

Hartelijke groetjes
en tot een volgend project,

Karin Joan




10 opmerkingen:

Judith zei

Met dit dino setje is jouw schattige dino zeker heel blij! Wat ziet het er goed uit, Karin Joan!

Des guirlandes zei

Echt heel leuk Karin-Joan! Alleen mijn zoon wil het niet. Kan ik wel begrijpen, hij is bijna 23, ha ha. Ik bewaar dit idee voor eventuele kleinkinderen in de toekomst (als hij dit maar niet leest)
Hartelijke groet,
Barry

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Oh, wat een heerlijk stoer ventje! Met deze dino-kleding is die heel blij, geweldig! Ik ben zelf niet zo van de dino`s, dus helaas deze download is niet wat voor mij. Maar dat neemt niet weg dat ik hem heel origineel vind en leuk!!:)

Lieve-Groetjes, Verie

Aartje zei

Volgens mij heb jij enorm punten gescoord bij jouw kleine boef. Wat een leuk idee en het effect is grandioos.
Groeten, Aartje

Unknown zei

Weer heel leuk gedaan! Ik ga het zeker bewaren voor de toekomst!
Ben benieuwd naar het volgende project!

Karin Joan zei

Bedankt voor jullie leuke reacties weer!

Barry,Wat jammer dat jouw zoon van 23 het niet wil! :-)

Verie, wat lief dat je toch reageert, ook al houd je niet van dino's

Karin Joan zei

Bedankt voor jullie leuke reacties weer!

Barry,Wat jammer dat jouw zoon van 23 het niet wil! :-)

Verie, wat lief dat je toch reageert, ook al houd je niet van dino's

Karin Joan zei

Bedankt voor jullie leuke reacties weer!

Barry,Wat jammer dat jouw zoon van 23 het niet wil! :-)

Verie, wat lief dat je toch reageert, ook al houd je niet van dino's

Julia ~Creativenails4fun~ zei

AWW wat een schattig project!
Ik heb zelf geen kleiner broertje maar gelukkig ben ik wel ingeschreven voor de nieuwsbrief.
Ik ga het patroon zeker gebruiken!

Xx Julia

Roos512 zei

Ik heb me zojuist aangemeld voor je nieuwsbrief. wat een leuke print! ik heb een zoon die hier vast heel blij mee zal zijn! bedankt!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...